piątek, 21 czerwiec 2019 19:36

Keto-Post Principatus

Czym jest Edukacyjny Keto-Post Principatus – zdrowie i redukcja bez jo-jo?

To zdrowa forma keto diety, zmodyfikowana o doświadczenia Dietetyków Principatus. Wykorzystujemy tu postępowanie niskowęglowodanowe, wejścia w ketozę i trwania w niej, wyjścia z ketosy, przerywane posty oraz u kobiet w czasie miesiączki nawet wysokowęglowodanowe rozwiązania. Manewrujemy postępowaniem podczas trwania programu. O długości trwania Pacjenta w ketozie czy w poście decyduje stan zrowia, wyniki badań, wiek, tryb życia, nawyki, cel, reakcja organizmu na czynione działania podczas programu itp.

Każdy Pacjent ma indywidualne rozwiązania. O nich decyduje prowadzący Dietetyk - Edukator Principatus razem z Pacjentem.

Zdrowy Keto – Post Principatus to zmodyfikowana wersja tradycyjnej keto diety, która wprowadza wysokiej jakości odżywcze składniki. Nie kierujemy się tylko wyliczeniem składu ale dobieramy tu produkty, które będą odbudowywać organizm a sam posiłek ma stanowić bombę wartości odżywczych dla Twojego Ciała.


Dlaczego to działa?

Sposobem na wejście w ketozę jest obniżenie węglowodanów (cukrów) do poziomu poniżej 50g na dobę przy umiarkowanej ilości białka i większej ilości tłuszczy. Węglowodany stymulują hormon – insulinę wydzielaną przez trzustkę – która jest hormonem promującym odkładanie tłuszczu ale też blokuje spalanie tłuszczu jeśli jest podwyższona. Jej nadmiar wspiera również procesy zapalne w naszym organizmie, dlatego będąc na tym programie możesz zyskać wiele korzyści nie tylko w redukcji ale też w poprawie swojego zdrowia.

Insulna jest ważna, ponieważ też wprowadza między innymi składniki odżywcze do komórki, jednak jej nadmiar nie jest dla człowieka dobry i prowadzi do rozwoju wielu chorób. Nam zależy, by była wydzielana wtedy kiedy trzeba i w odpowiednich ilościach. Chcemy, by służyła naszemu zdrowu i dobrej redukcji. To robimy podczas programu.


Dlaczego bardzo dobrze się chudnie na Keto-Poście Principatus?

Poprzez stosowanie przerywanych postów, odpowiednich produktów, ketozy ale też wychodzenia z niej w odpowiednich sytuacajch (np.: u kobiety w czasie miesiączki), organizm bardzo dobrze spala tłuszcz. Jest jakby przełączony na pozyskiwanie energii z zapasowego tłuszczu zamiast z cukrów przy braku głodu i nieopanowanych napadów na słodkie.

 

Dlaczego sama ketoza to za mało?

Sama ketoza, czyli pilnowanie składów diety i nie przestrzeganie przerw między posiłkami to mało. To brak terapuetycznego efektu. Przerywany post u Pacjenta (czyli indywidualnie dobrane przerwy między posiłkami) pozwala na uruchomienie i zintensyfikowanie chudnięcia z tłuszczu. Jest to ważna składowa programu, ponieważ ona pomoże również w regeneracji orgaznimu i jego oczyszczaniu. Jakiekolwiek podjadanie między posiłkami zatrzymuje lub wytraca Twój organizm z tych procesów.

Przerywane posty połaczone z jedzeniem mniejszej ilości jedzenia (ale bogatego w składniki odżywcze i nie stymulujących insuliny zbyt mocno), mniej zasobnym w cukry, bez przekąsek między posiłkami jest jednym z najlepszych narzędzi do naprawy oporności insuliowej, otyłości i wielu chorób.

 

Czy na Keto – Poście nie będzie mnie dręczyć histeryczny głód?

To, że ktoś odczuwa silny głód blisko po posiłku czy chwilę po albo pojawia się u niego natychmiastowy męczący głód i czuje że nie dotrzyma do kolejnego posiłku, jest rozkojarzony, rozdrażniony, nie może się skupić na niczym innym tylko mysli o jedzeniu … jest zazwyczaj efektem wysokiej insuliny. Ona jest stymulowana poprzez nieprawidłowe nawyki żywieniowe i składy posiłków. W programie można się tego pozbyć poprzez podwyższenie odpowiednich tłuszczy przy jednoczesnym stosowaniu wytycznych z planu. Tłuszcz nie podbija insuliny i daje uczucie zadowolenia i satysfakcji po jedzeniu. Tłuszcz pozwala bez problemu wydłużyć czas przerwy między posiłkami. Dzięki temu człowiek ma więcej korzyści zdrowotnych i wagowych dla swojego ciała.

 

Czy muszę liczyć kcal na programie Keto – Post kcal?

Nie. Na programie uczymy jak to robić i jak radzić sobie z posiłkami. Liczy się proporcja składników, ich jakość oraz przerwy między posiłkami. Jesz, gdy jesteś głodny a nie gdy wybija godzina. Celem nie jest kcal, bo orgaznim nie wie co to jest. Człowiek to wymyślił, bo kiedyś myślał że jest to jedyna droga do schudnięcia i panowania nad wagą. Tak jednak nie jest. W Keto – Poście chodzi o rzadsze jedzenie oraz zjadanie takich produktów, które nie będą ciągle mocno podbijać insuliny. Produkty są również bardzo odżywcze dlatego posiłki są wartościowe i dają siłę Twojemu ciału i mózgowi.

Diety niskokaloryczne, niskotłuszczowe powodują że trzymają Cię w ciągłym głodzie, masz cukier ale składników odżywczych mało. Brak tłuszczu w diecie powoduje, że po jakimś czasie rzucasz się na jedzenie i nie dajesz rady opanować się przez długi czas przed objadaniem. Brak tłuszczu to również rozregulowanie Twojego układu hormonalnego, problemu ze skórą, z myśleniem, rozdrażnieniem, rozregulowaniem miesiączki itd..

 

Jakie są korzyści Keto – Postu?

Keto – Post może pomóc Ci i wpłynąć na to, że: przestaniesz mieć zachcianki na słodycze, nie będziesz mieć histerycznego głodu między posiłkami, poprawi Ci się pamięć, poprawę Twojego układu sercowo – naczyniowego, narmalizację poziomu cukru we krwi, poprawę nastroju, noprawę poziomu cholesterolu i trójglicerydów, będziesz mieć więcej energii, poprawi Ci się wygląd skóry, zmniejszy Ci się ilość stanów zapalnych, będziesz lepiej spać, zwiększy Ci się ilość hormonu wzrostu więc będziesz mógł mieć lepszą regenerację i spalanie tłuszczu, poprawi się praca Twojego układu hormonalnego (również jakość plemników).

 

*Zawsze, wszystko skonsultuj ze swoim lekarzem, nie rób niczego sam. Nie lecz się „w korytarzu”, czyli z ogólnych informacji. Zawsze idź do specjalisty, lekarza, dietetetyka. Idź do Fachowca, który ciągle się uczy, ma wiedzę i doświadczenie, szuka rozwiązań i chce pomóc.

  

Czy są jakieś fazy, etapy programu Keto – Postu Principatus?

Tak, są:

  1. Keto adaptacja z ewentualną readaptacją – to czas przestawienia Twojego organizmu z paliwa cukrowego na tłuszczowe. Organizm musi wytworzyć nowe mechanizmy do funkcjonowania na innym paliwie. Czas jest indywidualny. Zależy od wieku i stanu zdrowia, oporności insulinowej. Zazwyczaj, adaptacja trwa między 2 - 4 dniami do dwóch tygodni.

  2. Przerywana ketoza – stan ten utrzymuje się tak długo jaki jest cel do osiągnięcia i jak reaguje organizm. To czy trzeba manewrować wyjściem lub wejściem w ketozę ustala Dietetyk z Pacjentem podczas prowadzenia.

  3. Przerywany post – czas w którym nic się nie je. W zależności od potrzeby, Pacjent z Deitetykiem wprowadzają różne rozwiązania wydłużania lub skracania postu dla osiągnięcia lepszych rezultatów wagowych i korzyści zdrowotnych.

  4. Podwyższenie węglowodanów – dotyczy kobiet. Ta faza wprowadzana jest u kobiet w czasie menstruacji. Pomaga to w pewien sposób zbalansować hormony.

Odżywianie w ten sposób to nie dieta, to sposób świadomego, dietetycznego postępowania w życiu.

 

Czy są jakieś efekty uboczne adaptacji do ketozy?

Ponieważ Twoje komórki muszą nauczyć się pracy w innych warunkach, to możesz w tym czasie czuć się zmęczony, bez energii, poirytowany, możesz mieć skurcze mięśni, zaparcia, problemy ze snem. Dlatego, dobrze być pod opieką specjalisty, który doradzi jak sobie pomóc w tym czsie. Gdy organizm zmieni swoją maszynerię, to zaczniesz wrcać do formy i czuć pozytywne efekty zmiany sposobu żywienia.

 

Kiedy zacznę spalać tłuszcz?

Każdy chciałby zacząć spalać tłuszcz natychmiast. Osoba zdrowa, która wchodzi w ketozę, może bardzo szybko wejść w proces spalania tłuszczu. Natomiast ktoś, kto ma problemy zdrowotne, nie może od dłuższego czasu schudnąć, ma insulinooporność, jest starszy, to może to zajać więcej czasu. Trzeba pamiętać, że do tej pory oranizm był w mechanizmie spalania cukrów. Trwało to wiele lat i czasem przestawienie pracy orgaznimu trwa. Musi on przebudować swoje systemy. Wytworzyć enzymy do trawienia nowych składów posiłków. Musi nauczyć się korzystać z tłuszczu jako paliwa. Generalnie po około 3 - 5 dniach większość ludzi zaczyna spalać tłuszcz. Bywa, że trwa to dłużej.

 

Jak już Twój organizm się przestawi, przestaniesz mieć „żarłoka” na słodkie, Twój poziom cukru zacznie się stablizować, będziesz mieć lepszą pamięć, szybciej będziesz myśleć, poprawi Ci się sen i zaobserwujesz jeszcze więcej korzyści jak sam zaczniesz program.

 

Czy na programie można mieć „cheat day”?

Nie robimy tu „cheat day”, czyli jedzenia w danym dniu wszystkiego czego się chce. Takie rozwiązania, mogą Cię kosztować tydzień by „wejść” z powrotem w ketozę.

 

O co chodzi z tą ketozą?

Ketony to produtky uboczne spalania tłuszczu. Mogą być one używane jako paliwo przez Twój organizm i pojawiają się gdy obniżysz w swojej diecie cukry. Ketoza to stan Twojego organizmu, gdy ten proces się dzieje. Ketony są perfekcyjnym paliwem dla ciała i są bardziej wydajne dla pracy mózgu i serca niż cukry.

 

Ketoza to stan orgzanizmu, w któym wydziela insulinę, potrafi sprawniej lub mniej regulować poziom cukru a my z zewnątrz ograniczamy dostawę cukrów. Tu cukier we krwi ma odpowiedni poziom i orgaznim przechodzi na paliwo tłuszczowe. Zaczyna spalać tłuszcze. Jest to zupełnie inny proces niż w przypadku osoby chorującej na cukrzycę typu pierwszego – ryzyka kwasicy ketonowej.

 

Co to jest kwasica ketonowa (ketokwasica cukrzycowa)?

To niebezpieczny dla organizmu stan, który istnieje tylko w przypadku cukrzycy typu pierwszego, gdy completnie trzustka nie produkuje już insuliny. To skutkuje w zwiększeniem stężenia kwasów wysoko ponad normę. Ketoza nie powoduje wyprodukowania nadmiernych ilości substancji o charakterze kwaśnym.

 

Niektórzy negują ketozę ze względu na kwasicę ketonową. Mylą pojęcia. Kwasica ketonowa to stan w którym organizm nie wydziela insuliny, cukier osiąga wysoki poziom, kraży we krwi i z niej nie korzysta (bo nie ma insuliny – trzustka nie działa, jest cukrzyca typu pierwszego). W kwasicy ketonowej, mimo że cukier jest wysoko to nie potrafi z niego korzystać, nie potrafi go obniżyć i aby pozyskać energię, czerpie ją z tłuszczy. Stan kwasicy ketonowej można osiągnąć jeszcze w jednym przypadku: jeśli osoba przez kilka dni będzie pić alkohol, jednocześnie głodując. Kwasica ketonowa nie ma nic wspólnego z kwasicą czy dietą ketogeniczną oraz keto – adaptacją.

 

Ile posiłków jest na programie Edukacyjnego Keto – Postu Principatus?

Maksymalnie 3 posiłki. Mogą być też dwa a nawet jeden. To zależy od Pacjenta. Można manewrować liczbą w zależności od różnych czynników. O tym decyduje Dietetyk – Edukator z Pacjentem na wizytach. Gdy jest potrzeba, Dietetyk – Edukator wprowadza różnej długości posty.

 

Czy są jakieś ograniczenia w produktach?

Tak. Tu nie ma możliwości wprowadzania produktów zasobnych w cukry. To one mają związek z wieloma chorobami. Są głównym źródłem problemów z wagą, braku sytości, rozdrażnienia, problemów skórnych, otłuszczeia wątroby, insulinooporności, napadów głodu, problemó ze snem, niedoborów itd. Eliminujemy tu lub bardzo ograniczamy zboża, owoce, produkty skrobiowe, produkty słabej jakości, placki, ciastka, wafle, naleśniki, pierogi, gołąbki, chrupki, chleby ze zbóż, koktajle owocowe, soki warzywne i owocowe, kukurydza, soja.

Czytany 467 razy Ostatnio zmieniany piątek, 21 czerwiec 2019 19:42
Dietetyk

Dietetyk z kilkunastoletnią praktyką

--Jestem zwolenniczką stwierdzenia: „najpierw wymagaj od siebie a potem od innych” dlatego w pracy z Pacjentem bardzo ważna jest dla mnie solidność, rzetelność i jakość świadczonych usług.--

Więcej w tej kategorii: Metabolic Balance »